1)uzunca bir süre devam eden “sınav silsilesi” eziyetinin ardından,”bi daha sınavlara önceden çalışmaya başlıcam” sözünün söylenmesi,sözü söyleyenin kendisinin de bu duruma inanmaması ve doğal olarak böyle bir sürecin hiçbir zaman işlememesi
2)sınavda sorulacağı kesin olarak bilinen/ya da/tahmin edilen bilgilerin bir kısmının öğrenilmesinden,ezberlenilmesinden inatla kaçınılması
3)inatla kaçınılan bu bilgilerin,en favori mekan olan olan sıralara büyük bir özenle yazılması;ayağa kalkıp,sıradakilerin fark edilip fark edilmediğini anlamak için kontrolde bulunulması;bununla da yetinilmeyip güvenilen bir arkadaşa “hiişşt ,bakasana !belli oluyor mu?” sorusunun yöneltilmesi
4)zaman zaman kopye aracı olarak;selpak,silgi,hesap makinesinin arka yüzü,ulu orta açılmasında bir sakınca görülmeyen uzuvlara iliştirilmiş notların kullanılması(el ayası,kolun dirseğe kadar olan bölümü,vb.)
5)sınav yapacak olan bünyenin sınıfa gelip “notları kaldırın!sıraların üzerinde kopye varsa silin! Sıranızın altını boşaltın!” uyarısına karşılık hiiç oralı olmamak
6)”sen !arkadan 2. sıradaki!” ya da “lacivert kazakl ıarkadaşım!evet evet sen!arkandaki değil,sana diyorum! Bu sıraya geç arkadaşım..”sözünün bir an için halüsinasyon görülüyormuş gibi yorumlanması ve acı gerçeğin kabul edilmek istenmemesi
7)uyuşuk,istemsiz hareketlerle ve düşmüş bir yüzle “hatırlatma notları”nın olduğu sıradan hüzünlü bir şekilde ayrılış
8)arkadan 2. sıradan ,en ön sıraya transfer olmanın verdiği garip iç gıdıklamasıyla sıraya alışma çabaları;sırayı öne-arkaya itileyerek yerleşme hareketlerinin vuku bulması
9)arkadaki “kader kurbanı”yla :
-“çalıştın mı?şu şu şu konuyu biliyor musun abi?kopyeler de kaldı sırada…ayvayı yedik” tadındaki kısa muhabbetlerin yapılması
10)soru kağıtlarının dağıtılmasıyla birlikte “istediğimiz sorudan başlayabilir miyiz?” ya da “sınav süresi ne kadar hocam?” gibi her sınavda yöneltilen soruların hocaya sorulması
11)sorulara göz gezdirilip,en arkadan 2.sıraya iliştirilen tüm “hatırlatma notları”nın soru olarak cevaplanmayı beklediğinin fark edilmesi
12)büzülmüş bir dudak hareketi eşliğinde,hafızada kalmış bilgi kırıntılarıyla soruyu kurtarma çabaları
13)”ah ülen,geçen gece cenabettinlere gidip batak oynayacağıma keşke şunu ezberlesiydim “ şeklindeki gecikmiş hayıflanmanın yaşanması
14)sınav sonunda tam anlamıyla “dumur” halinin mevcut bulunması
15)sınavdan 32 dakika 56 saniye 18 salise sonra “amaaaannnn…na’palım be !canımız sağolsun !”artık önümüzdeki maça bakıcaz “ şeklindek, rahatlama cümlelerinin sarfedilmesi ve normal hayata adapte olma sürecinin başlaması…